שם האגודה: קיבוץ בית אלפא
אגודה שיתופית מס’ 57-000036-4
כתובת: קיבוץ בית אלפא ד.נ גלבוע 1080200
יו”ר ועד ההנהלה: שחר יערי
ישיבה מס’ : 7/21
שמות חברי הועד: שרי הרפז, שחר יערי, אור אלקוני, איתי מנו, אסתר טמיר, יורי פטרוב, מיכל לנס, נילי גבאי, ניר פלאי.
מוזמנים קבועים : אלון חגי – יו”ר קיבוץ.
מדיוני וועד ההנהלה מס 7/21
שהתקיימה ב -26/5/2021 בשעה 17:00
נוכחים: שחר יערי, שרי הרפז, מיכל לנס, אסתר טמיר, ניר פלאי, נילי גבאי, איתי מנו, יורי פטרוב, אור אלקוני.
מוזמנים:אלון חגי – יו”ר קיבוץ, מירי גדיש, איימי הנדלר, עירית כנפי, לאה סלע.
סדר יום:
- אישור פרוטוקול ישיבה מס 6.21
- החלטה לעניין חידוש חוזה חכירה זמני.
- בחירת צוות הובלה לחגיגות ה 100 .
- עדכון מחירי החינוך לשנת הלימודים הבאה.
- יד שניה – איימי מקס הנדלר.
- עדכון מחיר רכבי סידור.
דיון והחלטות
סעיף מס 1: אישור פרוטוקול מס 6.21 :
החלטה: הפרוטוקול אושר.
סעיף מס 2: החלטה לעניין חידוש חוזה חכירה זמני.
תמצית הדיון : הסתיימו חוזי חכירה זמנית במספר חלקות המעובדות מזה שנים רבות על ידי הקיבוץ.
יש לפעול מול רשות מקרקעי ישראל לחידוש החוזים ואף לשדרגם לחוזי ארוכים יותר
החלטה : לפעול מול רמ”י לחידוש החוזים, לחלקות השונות (לפי רשימה) בשטח של 1852.86 דונם
החלטה: הבקשה אושרה .
סעיף מס 3: בחירת צוות הובלה לחגיגות ה 100
תמצית הדיון: מזה תקופה, שאנו מנסים לגייס צוות שיוביל את חגיגות ה 100 לקיבוץ (המתחילים בנובמבר השנה – חג המשק 99 ), פורסם קול קורא לציבור, התקיימו מספר דיונים וסיעורי מוחות בצוותים שונים. בהליכים אלו, גובשה הסכמה עם דגנית שדה וקרן אליהו – שייקחו אחריות ויובילו את ההליכים.
דגנית וקרן הציגו את תפיסתם לאופן הובלת ההליך, כאשר הן שמות כמטרה להעלות את המוטיבציה והלכידות בקהילת בית אלפא, על תושביה בניה ובנותיה באשר הם. הן רואות חשיבות גדולה בהנאה מהדרך, בשילוב רבים/ות בעשייה שתיזכר כחוויה. בכוונתן של קרן ודגנית לקבל מהציבור את מדרג העדפתיו ואז ביחד עם מנהלת מש”א ניצן רימר יגובשו הציפיות וההדגשים לכדאי תוכנית האירועים. ההנהלה מברכת את הרכזות על הנכונות לקחת על עצמן את התפקיד.
החלטה:
למנות את דגנית וקרן לרכזות אירועי ה 100 , חלוקת האחריות בין הצוות לאירועי התרבות השוטפים, תיקבע בהמשך. הרכזות יגבשו צוות רחב יותר, וינתחו לפי משוב הציבור , רשימה מומלצת לאירועי התוכן. על בסיס הצעות אלו, תגובש מסגרת התקציב.
סעיף מס 4: עדכון מחירי החינוך לשנת הלימודים הבאה.
תמצית הדיון: על מנת שנצליח לשמר ולגייס כ”א איכותי יש להציע תנאי עבודה המעודדים התפתחות והתמקצעות של עובדי המערכת וגם לספק תנאי עבודה טובים. כיום, בכל הארץ, קיים קושי רב בגיוס עובדי חינוך לרבות מנהלות חינוך למערכת החינוך הקיבוצית. ענף החינוך הקיבוצי סובל מבריחת עובדים ועזיבתם למקצוע אחר, בכל הרמות: מטפלות, מובילות, גננות, מנהלות חינוך ומדרכים לבלתי פורמאלי. אם אנו רוצים להצליח לשמר ולגייס כ”א משמעותי ואיכותי לענף החינוך חייבים להעלות את מחיר השכ”ל. יש לציין כי השנה הגדלנו את התקציב של החינוך ז”א שאנחנו עדיין שמים בראש סדרי העדיפות את החינוך וכפי שהחלטנו ב- 2019, אך אין להסיק מכך שלא נגבה מחיר ראלי עבור חינוך ילדינו.
להלן השוואת המחירים לקיבוצי הסביבה המראה את כלל התעריפים, לגילאים השונים, הנגבים בגין שירותי החינוך ניכר כי תעריפי בית אלפא נמוכים ברוב בתי החינוך:
החלטה : לעדכן את מחירי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, בהתאם לטבלה המצורפת.
סעיף מס 5: יד שניה – איימי מקס הנדלר.
תמצית הדיון: הוצגה בקשה להסדרת המיזם החברתי (“הכוורת”) , מצורף מכתב הסבר וחתימות חברים התומכים במיזם. ניכרת תמיכה במהות המיזם עצמו, אך ניכר כי עולות מחלוקות לדרך ומקום הפעלתו.
החלטה :
ההנהלה תומכת ברעיון אך כתנאי לקיומו יש להסדיר את ההתאמה התכנונית והקניינית, וכן את הנוהלים והבקרה להפעלת מיזם שכזה. במסגרת הליך זה, יתקיים גם מכרז ליזמים חברתיים אחרים.
יבחן מודל של הקצאת חלל במבנה ביעוד מבנה ציבור , כאשר האחריות והעלות השוטפת תוטל על היזמים החברתיים. עד הסדרת התנאים / ככל שיוסדרו , תאותר סככה חיצונית המאפשרת המשך פעילות.
סעיף מס 6: עדכון מחיר רכבי סידור.
תמצית הדיון: לאחר צמצום צי הרכב בתקופת הקורונה, ניכר כעת מחסור וזמינות, מקודמת רכישת רכב נוסף ובדיקה חוזרת לעלות הראלית בהיקף העדכני. יש למצוא איזון בין המחיר לזמן קצר ולמרחק ארוך, לבין מי שנוסע למרחק קצר, אך מחזיק את הרכב במשך זמן ארוך. רכבים אשר נוסעים קרוב ונשארים יום שלם בחנייה במקום מסוים- עלות הנסיעה בפועל לענף סידור הרכב גדול ממה שאנחנו מחייבים את הנהנים/משתמשים וכך נוצר גירעון בענף וגם מחסור ברכבי הסידור במהלך היום, מזכירים כי סידור הרכב לא יכול להוות פתרון ותחליף לרכב צמוד לאדם במחירים הקיימים ובצי הקיים. לפיכך, מוצע להוסיף למרכיב המחיר לק”מ, מקדם נוסף לבסיס הזמן. החישוב נעשה באופן אוטומטי באמצעות תוכנת הניהול.
דוגמא – תעריף שעתי שונה לרכבים אשר מוזמנים מעל ארבע שעות ונוסעים פחות מ- 40 קילומטר. להם יהיה תעריף שעתי גבוה יותר (ידוע וקבוע) ורכבים אשר נוסעים מעל 40 קילומטר כאשר רכיב הזמן עולה על ארבע יהיה תעריף שעתי (מרכיב תשלום על זמן) נמוך יותר בהשוואה לתעריף שעתי ארוך לאורך נסיעה (קילומטר) קצר יחסית.
החלטה : לאשר את התיקון בהתאם לתעריפים שיקבעו על ידי הצוות המלווה את הנושא.